TikTok, czyli social media, które jest potężnym rywalem dla Instagrama, Facebooka, Snapchata i innych popularnych social mediów. Na pewno jesteś tu, ponieważ chciałbyś (lub chciała) rozpocząć swoją przygodę na TikToku i stać się sławnym. Możliwe, że też szukasz nowego sposobu na zarabianie poprzez współprace. W tym poradniku przedstawimy aż 12 porad dla początkujących twórców, dzięki którym zdobędziecie rzeszę fanów na TikToku!
TikTok jest aplikacją, która bardzo szybko uzależnia. Bez limitu czasu, można tak przesiedzieć pół dnia przewijając filmiki w palcem w górę. Po sobie wiem, że aplikacja ta, jest strasznie uzależniająca. Dlaczego jest tak popularna? Jest wiele powodów: duża grupa docelowa, łatwo można się wybić, proste filmiki mogą stać się hitem, tanie reklamy i wiele wiele więcej. Aktualnie wiele firm wkracza na TikToka, ponieważ przez tę aplikację można w łatwy sposób zwiększyć rozpoznawalność marki.
Ale do sedna – Jak wybić się na TikToku?
Bądź bardziej lub mniej oryginalny. Oczywiście są trendy, które są używane po tysiące razy i są popularne, ale najwięcej obserwujących mają ci, co rozpoczynają trendy i są oryginalni. To jest podstawa. Dobra treść jest naprawdę ważna. Pamiętaj o tym, a obserwujących będzie naprawdę dużo.
Jak już nie masz pomysłu co nagrać, to sprawdź trendy, poszukaj. Wystarczy, że pooglądasz TikToka parę razy i już znajdziesz popularne trendy panujące w danej chwili. Tylko pamiętaj, że trendy szybko się zmieniają, temu działaj równie szybko. Jeśli powstał trend, że właśnie to się ludziom podoba. Spróbuj dołączyć do tej grupy tiktokerów, którzy wybijają się na tych trendach.
Kojarzysz „prawo Marcina”? Dlaczego stał się taki popularny? Otóż ma świetny content! Mówi o prawie, dzięki czemu uczy i jest to użyteczne. Przekazuje świetne informacje, uczy i bawi w jednym. To jest właśnie przykład dobrego wybicia się na TikToku. Połączył zawód i swoją wiedzę z TikTokiem. Teraz dzięki swojemu pożegnaniu lub przywitaniu ( w tym przypadku „obserwuję prawo Marcina”), wiele osób go zna. Gdy ktoś Ci przytoczy jakąś regułkę i powie „znam to z prawa Marcina” to Ty już dobrze wiesz o co chodzi.
Jeśli jest naprawdę ciężko, tworzysz wartościowe filmiki, bez natłoku animacji, znajomy mówią, że to naprawdę dobry content, muzyka dopasowana w tle, tak aby nie zakłócała, ale i była odpowiednia, to zainwestuj parę PLNów w reklamy. Otóż reklamy na TikToku są bardzo ciekawym sposobem promocji. Są niesamowicie tanie, a dzięki temu możemy wypromować swój TikTok w naprawdę łatwy sposób.
Wykorzystaj miejsce pod filmikiem. Dodaj hasztag pasujący do trendu lub popularny, ale nie nadużywaj tego miejsca. Dodaj ciekawy opis i już! Tylko zastanów się dwa razy, bo może uda Ci się dodać coś ciekawego lub chwytliwego. Jest jeden ciekawy sposób na wykorzystanie tego miejsca – użyj kontrowersji. Jeśli masz już małą grupę ludzi, dodając trochę kontrowersji, możesz wywołać burzę komentarzy, co przekłada się na zwiększenie popularności TikToka.
Ja osobiście od razu scrolluje jakiś beznadziejny filmik nagrany przysłowiowym „kalkulatorem”, gdzie ledwo słychać nagrywającego lub go w ogóle nie widać bo światło jest tragiczne. Ustawienie oświetlenia jest banalnie proste i zajmie może do 10 min. Głos możesz nagrać osobno lub lepszym mikrofonem, zależy od budżetu, ale błagam, niech będzie coś słychać.
Nagrywając raz jak śpiewasz, raz jak grasz w piłkę nożną, raz ciekawostki polityczne, raz ciekawostki naukowe, raz wstawiasz śmieszne kotki, raz poradniki komputerowe, raz gdzie i za ile kupić najtańsze loty, a kolejnym podróże – to się kupy nie trzyma. Utrzymaj jedną treść np. jak już nagrywasz o sobie to nagrywaj jak tańczysz do trendu i swoje podróże. Postaraj się utrzymać jeden ciąg.
Jak już wpadnie jakiś trend do i piosenka do niego. Wpada w ucho i potem chodzisz w pracy czy szkole i nucisz „kokieterka” czy coś innego. Popularna muzyka nie dość, że wpada w ucho, to jeszcze dzięki niej, oglądający będzie cię oglądać, dlatego, że spodobała mu się piosenka. Wyśle Twojego TikToka do znajomego i napisze „Świetna piosenka”. I cyk – już udostępnienie.
Jeśli spodobasz się algorytmom TikToka, to Twój filmik wyląduje w #dlaciebie (#dc inaczej) i setki tysięcy osób zobaczy Twoją twarz. Ale skąd je poznać? Otóż istnieją 3 ważne czynniki odpowiadające za znalezienie się w #dc. Pierwszym jest procent oglądniętego filmiku. Jeśli Twój filmik jest oglądnięty do końca, to oglądalność wyniesie 100%. Ale jeśli filmik trwa minutę i ktoś oglądnie tylko 10 sekund a potem wyłączy, to oglądalność wynosi zaledwie 16%, co oznacza, że filmik jest nieinteresujący. Druga rzecz, to ilość oglądnięć – znaczy ile razy ktoś oglądnął ten filmik. Może ktoś oglądnąć 2 lub 3 razy. Trzecim aspektem jest działanie, czyli co kto zrobił po oglądnięciu. Może udostępnił, polubił, zapisał w galerii lub dał do ulubionych. A może kliknął w muzykę u dołu, rozwinął opis, dodał komentarz.
To trochę podchodzi pod poprzedni trick. Udostępnij znajomym i poproś o polubienie, zapisanie, skomentowanie, zrobienie dyskusji, udostępnienie dalej. Wiadomo, że dużo to nie da, ale realizując ten krok i jakiś inny, znacznie podnosisz swoje szanse pojawienia się w #dc.
Filtry bardzo często są używane w trendach, używanie filtrów może stworzyć własny trend. Jest dostępnych naprawdę wiele ciekawych filtrów (nawet wybielanie zębów!), które stają się popularne.
Pamiętaj, żeby się nie poddawać! Na pewno kiedyś w końcu Ci się uda jeśli masz dobry pomysł lub jesteś oryginalny. Nie mówię o wstawianiu 3 minutowego filmiku jak Twój kot leży na kanapie a w tle leci muzyczka. Zrób coś ciekawego i to nagraj. Jeśli jesteś naprawdę oryginalny, to spróbuj powyższych metod, a już niedługo zabłyśniesz!