Pozycjonowanie lokalne należy do kategorii pozycjonowania stron, w którym to, staramy się wypozycjonować swoją stronę internetową w danym mieście lub regionie. Dla przykładu, używa się takich fraz jak „Strony internetowe Katowice” czy „Pozycjonowanie stron Bielsko” lub „Hydraulik Oświęcim”. Frazy te są wpisywane przez użytkowników w poszczególnych miastach ze względu na oczywistość frazy.
Jeśli Ty chcesz zamówić pizze wpisujesz „Pizza Radom” lub masz wypadek drogowy to „Pomoc drogowa Bielsko”. Prosta fraza dla użytkownika, ale dla pozycjonera już trudna. Dużo pracy trzeba włożyć, aby strona znalazła się w wymarzonym Top1 wyników wyszukiwania. Jest jeden prosty sposób – Google Maps Moja Firma. Narzędzie te jest udostępnione przez Google w celu dodania swojej firmy do Map, dzięki czemu użytkownicy lokalni mogą znaleźć nasza firmę w Google w łatwiejszy sposób. Oczywiście nie jest to pełnoprawna strona internetowa, ale można dodać do niej adres.
Jest to jedna z najpopularniejszych i najefektywniejszych metod zdobywania klientów, plus klienci mogą zostawić opinie, dzięki czemu klient wie kogo wybrać, a kogo nie.