Google Trends – czym jest i jak z niego korzystać?

Co to jest Google Trends

Trendy Google to witryna, która pokazuje aktualne dane o tym, czego ludzie szukają. Jest to interesujący sposób oceny zainteresowania opinii publicznej pewnymi tematami lub sprawdzenia, czego szuka społeczeństwo, gdy nie ma dostępu do Internetu. Użytkownicy korzystają z Trendów Google, aby dowiedzieć się, które tematy są najbardziej odpowiednie dla danego regionu lub grupy osób. Na przykład, jeśli projektujesz aplikację mobilną, możesz dowiedzieć się, jakich tematów ludzie w Twoim kraju najczęściej szukają bez dostępu do internetu.

Trendy Google pokazują aktualne dane na temat tego, co ludzie szukają. Gdy słowa pojawiają się w wynikach wyszukiwania online, użytkownicy klikają te wyniki i uzyskują dostęp do witryn bezpośrednio związanych z tymi tematami. Analitycy danych mogą wtedy uzyskać dostęp do tych kliknięć i analizować wyniki. Daje im to lepsze wyobrażenie o tym, czego ludzie szukają i gdzie uzyskują dostęp do informacji online. Jest to szczególnie pomocne w zrozumieniu globalnego zainteresowania opinii publicznej różnymi tematami i trendami.

Zazwyczaj ludzie korzystają z Trendów Google, aby zobaczyć, jakie trendy pojawiają się na całym świecie. Na przykład podczas epidemii wirusów ludzie mogą korzystać z Trendów Google, aby znaleźć wirusowe obrazy, które w danym momencie rozprzestrzeniają się w Internecie najszybciej. Albo ktoś zainteresowany komedią może przejrzeć przeszłe trendy, aby dowiedzieć się, co przeglądali ludzie, gdy uznali, że nowe programy komediowe są zabawne. Może to być szczególnie skuteczne w krajach rozwijających się, w których nie ma zbyt wielu możliwości dostępu do Internetu i programów telewizyjnych. W takich sytuacjach osoby spoza Indii mogą łatwo uzyskać dostęp do danych z Indii dotyczących tego, co jest tam popularne.

Kolejną wspaniałą cechą Trendów Google jest to, że pokazuje, jak internet wpływa na globalny biznes. Wiele firm działa tylko w jednym kraju, ale mogą korzystać z Trendów Google, aby dowiedzieć się, czego szukają ludzie poza Indiami. Na przykład firma odzieżowa działa tylko w Indiach, ale za pomocą Trendów Google może sprawdzić, czego indyjskie kobiety szukają poza granicami Indii. Daje im to wyobrażenie o tym, jak ich produkty mogą być atrakcyjne poza ich krajem ojczystym i pomaga im odpowiednio projektować nowe produkty i kampanie marketingowe.

Trendy Google to niesamowite narzędzie, które każdy zainteresowany internetem powinien znać! Jest przydatny w wielu kontekstach i umożliwia użytkownikom dostęp do danych z całego świata lub danych z jednego konkretnego kraju. Osoby korzystające obecnie z Internetu byłyby zainteresowane wykorzystaniem go do planowania podróży, aby uzyskać dostęp do Internetu lub przeglądać Internet bez ograniczeń czasowych – jak również firmy zainteresowane globalnymi trendami konsumenckimi.